Tankar & funderingar

Här delas tankar från vardagen allt från skratt till tårar och allt där i mellan. Hoppas att ni gillar något av inläggen och mina bilder som kommer med då och då

Många sover fortfarande

Publicerad 2015-08-08 07:07:20 i Allmänt,

Det är lördag morgon klockan e snart 07:00 jag sitter på balkongen och njuter av lugnet innan dagen sätter fart. Innan alla börjar stressa och far och flyger kors och tvärs. Barn som gråter, föräldrar som bråkar, någon som mister sin kärlek, någon som inte uppmärksammar älgen i vägdiket. 

Mycket hinner hända på ett dygn, hoppas att alla får en fin dag och att alla stannar upp och reflekterar över livet som springer oss förbi. Det är lugnt och tyst, det droppar i stuprännan dimman ligger över oss i samhället. Det är så lugnt att man kan höra stora vägen utanför vårat samhälle. Fåglarna pratar med varandra och vinden blåser lite försiktigt. 

Jag gillar att bo på landet inte ha trafik runt sig jämt som i stan. Kunna gå ut och sätta mig och när jag tar några djupa andetag så är det inte avgaser jag andas in. Lyssna på naturen se vad som händer i naturen från dag till dag vecka till vecka månad till månad. Höra traktorn komma som jobbar febrilt med att få in höt eller få bort snön innan folk ska till jobbet. 

Kunna hälsa på grannen och ha lite koll vilka som bor runt dig och inte bara vara en i majoriteten. Jag e tacksam för vad jag har, tacksam för dem som vill vara min familj när andra sviker. Kunna finnas för dem när det behövs. Kunna vara en bra kollega vara en bra mamma och inte minst en god medmänniska. 

Hoppas du fick sova gott i fyllesällen igår men när du gång på gång snubblar slår huvudet i glasrutorna och gapar könsord över hela resecentrum tyckte jag att du borde få bättre vård och inte skada dig. Vi delade troligen samma åsik då du snällt följde med polisen igår kväll. 

Nu ska jag bege mig mot jobbet och först lite frukost i stan :) 
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ensam82a

Är en tjej på 32 år med en son på 15år. Jobbar inom butik och trivs som det är i dag. Här delar jag min vardag med tankar om allt mellan himmel och jord. Jag skriver för min egna skull och delar det med er. Men det är fortfarande mina tankar och mina bilder som publiceras.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela